به مناسبت روز مهندسی و بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی نمایشگاهی علمی و فرهنگی شامل کتابهای خطی، چاپ سنگی و چاپی با موضوع خواجه نصیرالدین طوسی، ریاضیات و مهندسی از تاریخ 5 تا 10 اسفندماه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شده است.

نمایشگاه کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی خواجه نصیرالدین طوسی، در کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که گنجینه ارزشمندی از آثار خطی دانشمندان بزرگ جهان با موضوع علم ریاضیات و مهندسی و آثار و تألیفات خطی خواجه نصیرالدین طوسی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود، مجموعه‌ای از آن مانند بیست باب در اسطرلاب، تحریر کره و اسطوانه، تحریر المساکین، تحریر المناظر، شرح ثمره و معرفت تقویم انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.
مهدی قیصری نیک خاطرنشان کرد: در بخش دیگری از این نمایشگاه کتابهای چاپ سنگی نفیسی نظیر معیارالاشعار، آغاز و انجام، اوصاف الاشراف، فصول نصیریه تحریر اقلیدس فی علم المهندسه و شرح الاشارات در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه گنجینه بی‌نظیر کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای مجموعه‌های عظیمی از کتابهای چاپی قدیم و جدید در موضوعات مختلف می‌باشد که به مناسبتهای مختلف بخشی از آن در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، افزود: در این نمایشگاه کتابهای چاپی کمیابی مانند تاریخ رضیات، خلاصه الحساب، الحیل، در پی فیثاغورث، روشهای طراحی در مهندسی، ریاضیات پیشرفته و در جهان ریاضیات در معرض دید عموم قرار گرفته است.
گفتنی است نمایشگاه علمی و فرهنگی کتب خطی، چاپ سنگی و چاپی خواجه نصیرالدین طوسی، ریاضیات و مهندسی همه روزه از تاریخ 5 تا 10 بهمن ماه از ساعت 30/7 تا 19 در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه‌مندان به آثار تاریخی، فرهنگی، دینی و مذهبی می‌باشد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.